dinsdag 17 augustus 2010

Weer terug van vakantie, weer stevig gaan besparen!

Vakantie deed mij dit jaar erg pijn. Voor het eerst sinds ons kleine meisje er is en dus ook minder inkomsten gingen we op vakantie. Een vakantie die al vorig jaar was besproken, omdat we met meerdere mensen zijn gegaan. Toen het besproken was, moest er nog niet zo erg bespaard worden zoals ik tegenwoordig doe.
De vakantie paste eigenlijk niet meer goed in ons financiele plaatje. Op vakantie dus ook bezuinigen! Maar helaas zaten we niet in één van de goedkopere landen, dus was het erg moeilijk. Natuurlijk heb ik waar ik heb kunnen besparen dat ook gedaan en valt de schade erg mee, maar toch voel ik mijn vakantie in de portomania.

Het leuke van deze vakantie is de inzicht in de financieën m.b.t. een vakantie. Nooit eerder heb ik daar over na hoeven denken. Nu ben ik al aan het kijken voor een leuke, maar goedkopere vakantie voor in de toekomst, als het budget dat toelaat. Want mocht dat niet zo zijn is het vakantie in eigen huis.

Toch is het weer lekker om thuis te zijn! Kan ik weer verder met mijn hobby: besparen. Want dat is het ondertussen de afgelopen maanden weer geworden.

Ik wil nu de komende maanden gaan kijken naar lopende vaste lasten, of ik daar op kan bezuinigen in 2011! Ik wil echt kijken naar alles; van zorgverzekeraar, autoverzekering, tv, internet, etc. Ik heb het gevoel daar nog heel wat op te kunnen besparen. Gelukkig zijn tegenwoordig de regels voor het opzeggen van bepaalde diensten en verzekeringen ook soepeler geworden, dus moet er zeker wat mogelijk zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten