maandag 21 februari 2011

Meer werken en ik voel mij vereerd!

De uitslag....van het gesprek.....is dat ik bij mijn huidige werkgever meer kan gaan werken en daar ben ik heel blij mee! Om de week ga ik een dag extra per week werken, zodat ik gemiddeld een halve dag per week extra ga werken. Een halve dag klinkt nu zo weinig, maar toch is het financieel wel interessant!
Voordat ik mijn gesprek aanging heb ik uitgebreid zitten berekenen met alle toeslagen, inkomsten, uitgaven, etc. met hoeveel uur ik meer netto op mijn rekening overhield! Dat bleek dus als ik een halve dag meer ging werken. Dus dat voorgesteld en het is oké!
Zo heb ik mijn bewijs geleverd gekregen dat ik soms niet van te voren moet denken, dat iets/iemand ergens toch wel niet voor open zal staan. Verkeerd ingeschat dus!

En zowaar was ik vereerd en een beetje verlegen, ik kreeg namelijk van "Lekker Leven Met Minder" een Award! Super lief en leuk van je!
Ik moet eerlijk bekennen dat ik op diverse blogs weleens heb gelezen over Awards, dat men het elkaar gaf, dus volgens mij is het een doorgevertje? Dus ga me daar even in verdiepen, want mocht dat zo zijn ga ik gelijk mij bezinnen aan wie ik hem wil geven! Maar nogmaals Lekker Leven Met Minder, bedankt!

Gisteravond was hier een vriendin van ons op visite. We hadden het o.a. over geld en hoe mensen het uitgeven en soms klagen niets te hebben! Zij weet dat ik fanatiek aan het besparen ben. Ook zij is daarmee bezig, aangezien zij binnenkort haar eigen eerste nieuwe huisje krijgt/heeft gekocht!
Zo in het gesprek, kwamen wat bedragen de ronde over hoeveel we verdienden en hoeveel we nu spaarde en mijn boodschappenbudget! Ook kwamen de prijzen naar boven die wij eerst bijvoorbeeld uitgaven aan boodschappen en onze vriendin was erg onder de indruk. Ze gaf aan dat ze wist dat we op elk dubbeltje letten, maar deze bedragen had ze niet verwacht. Toen zei ze iets, wat voor mij een compliment was: "Toch merk je het niet aan jullie dat jullie met zoveel minder rondkomen en altijd als ik hier kom, krijg ik een fatsoenlijk bord te eten (ze eet vaak bij ons)". Dat is leuk om te horen! Zelf ben je er erg bewust mee bezig, maar een ander merkt dat niet! Niet dat ik mij ervoor schaam, absoluut niet. Meer een bewijs dat je met minder prima kan leven!

6 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je uren-uitbreiding. Zo zie je maar weer, eerst vragen en dan pas reageren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met je extra uren, fijn zeg!! En de award kun je inderdaad weer doorgeven aan mensen wiens blogs jij met plezier leest :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd! Met je extra uren en het compliment van je vriendin!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prima stukje management van je eigenste leventje met die extra uren die je gaat maken.
    Wat mij betreft heb je exact de spijker op z'n kop geslagen als ik de reactie van jouw vriendin lees. Er lustig op los besparen en bezuiningen zonder dat je visite op een droog mariakaakje mag overleven.
    Dit inspireert!
    Lieve saluti's uit de casa!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zie ontzettend op allerlei blogjes, dat mensen die juist wel bezig zijn met besparen, de lekkerste dingen kunnen voorschotelen.
    Het is namelijk iets wat creatief bedacht wordt en niet altijd de standaard dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat het gesprek zo goed is verlopen, met een fijne uitkomst!

    Je vriendin vind ik interessant. Uit haar reactie: 'Je merkt er niks van' spreekt toch een bepaalde verwachting/oordeel. Mensen die zuinig leven, hebben minder goed voedsel of zo. Niet negatief bedoeld naar je vriendin toe, maar wellicht voor haar ook grappig om zich van bewust te worden.

    BeantwoordenVerwijderen