donderdag 31 maart 2011

Budgetten voor tweede helft van het jaar

Wat leuk om te lezen hoeveel reacties ik heb gekregen om mijn vorige blog over Armoede in Nederland. Het houdt me aan het denken. Zoals ik al in de blog aangaf wil ik er iets mee doen, maar wat weet ik nog niet.
Toch ben ik er al mee bezig geweest. Dit weekend is er bij ons een kinderkledingbeurs. Hier kun je kleding inbrengen, waarvan een deel van de verkoop naar een goed doel gaat en een deel is voor de verkoper. Ook ik ga kleding inbrengen, maar naast het goede doel waar een deel van de opbrengst naar toe gaat is er nog een goed doel. Een soort van kledingbank zal ik maar zeggen, waar je voor kunt kiezen om de niet verkochte kleding aan te doneren. Deze kledingbank, helpt mensen met een zeer laag inkomen. Je kunt raden wat ik doe. Alles wat niet verkocht wordt gaat daar naar toe!
Ik weet zeker, dat ik dit niet zo snel had gedaan als ik mij de laatste tijd niet had verdiept in het onderwerp Armoede.

En van de Armoede naar onze bruiloft. Klinkt een beetje vreemd/raar, omdat een bruiloft zoals wij het doen natuurlijk luxe is en het dan een beetje cru overkomt op de mensen in Armoede.
Nog een kwartaal ongeveer en dan is het zover. Ik heb er superveel zin in en ben dagelijks bezig met een budgetje hier en een budgetje daar.
Maar ook ben ik al voorzichtig begonnen met plannen te maken voor na de bruiloft! We sparen momenteel veel geld en dat is straks niet meer nodig. Maar hoe ga ik dat geld dan inzetten?
Natuurlijk een deel sparen, maar ik heb ook besloten om nu budgetten te gaan maken voor kleding, inventaris, huishoudelijke klusjes en uitjes!
Hoe dat vorm gaat hebben weet ik nog niet, maar vind het heerlijk om erover te brainstormen.

2 opmerkingen:

  1. Ik ben benieuwd nar de resultaten van je brainstorm!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo,

    Ik ben toevallig op je blog terecht gekomen en vind het erg leuk om te lezen! Net als bij jou is in mijn omgeving ook niet veel belangstelling voor budgetteren, maar ik vind het leuk om te doen.
    Ik heb potjes (op papier) voor werkelijk alles! Boodschappen, kleding, vervoer, uitstapjes, kleine klus-uitgaven enz.
    Het helpt echt om grip op je geld te houden en je weet precies waar je aan toe bent. Ik hoop dat je blijft bloggen, ik ga je iig volgen!

    Groetjes I.

    BeantwoordenVerwijderen