zaterdag 29 mei 2010

Even voorstellen via mijn eerste blog

Wat zal ik doen? Ook een blog beginnen over consuminderen, sparen en besparen? Of het gewoon laten bij al die andere bloggers?

Ik heb gekozen voor het eerste, een eigen blog. Ik heb zoveel inspiratie opgedaan van al die andere blogs, dat mijn reis die begon als besparen een "vernieuwdeblikopgeld" heeft gegeven. Ik heb door al de andere bloggers weer nieuwe dingen ontdekt die ik graag wil delen.

Ik deel het graag om mijzelf meer en meer te stumuleren om verder te gaan met deze reis, maar ook om mensen te inspireren, zoals andere bloggers dat bij mij hebben gedaan.

Iedere blogger heeft een andere verhaal een andere achtergrond. De ene lezer vind die blogger beter/insprirator en de andere lezer vind het totaal niks. Daarom mijn blog, voor diegene die zich op welke manier dan ook aangetrokken voelen tot mij.



Genoeg nu over de reden waarom ik ga bloggen, nu iets meer over BudgetGirl!



Al vanaf ik mij kan herinneren ben ik altijd bewust geweest van geld. Bewust van geld, op die manier dat ik de waarde ervan kende. Als ik iets niet kon kopen, ging ik ervoor sparen. Merkkleding deed mij niks en ik hoefde niet de nieuwste van de nieuwste mobiel te hebben als ik daarmee in de schulden zou belanden.

Nee ik was mij bewust van mijn geld. Gelukkig maar, want toen ik 7 jaar geleden ging samenwonen nam ik dus ook de financiën onder mijn hoede. Mijn vriend had daar niet zoveel kaas van gegeten en gaf niet veel geld uit, maar wist soms niet waar het geld bleef.

Vijf jaar lang hebben wij genoten van een leven samen, waarbij we wel bewust met het geld omgingen maar toch veel konden doen. Met de komst van onze dochter moesten wij bewuster gaan kijken naar onze inkomsten en uitgaven, want als we dat niet deden konden we ongemerkt in de problemen raken.
Wij zijn op dingen gaan besparen, gingen de financiën nog beter bijhouden en daardoor konden wij zonder schulden verder leven. Door nog bewuster om te gaan met geld, kwam ik erachter dat we jaren geld hebben "weggegooid"terwijl ik toen bewust het geld in de gaten hield. Door nu minder inkomsten te hebben, maar wel dezelfde lasten, geniet je meer van je geld en wat je ermee kunt doen. Heerlijk! Maar we gaan verder met deze reis, want er is nog meer wat ik wil uitproberen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten