zaterdag 29 mei 2010

Sparen

Sparen, iets wat ik erg belangrijk vind. Een buffer voor onverwachte uitgaven of sparen voor een doel. BudgetGirl en vriend zijn nu aan het sparen voor een bepaald doel. Dit doen we via onze eigen bank waar we een klein percentage aan rente krijgen, maar beter iets dan niets.
Door het surfen op andere blogs, kwam ik erachter dat er meer mogelijkheden zijn van sparen. Zo noemde een aantal medebloggers organisaties die geheel veilig zijn via de Nederlandsche Bank, maar een hogere rente bieden!
Dat moest ik even uitzoeken, dus achter de laptop en een paar berekeningen gemaakt in excel. Wat bleek, als ik vanaf heden via een andere aanbieder een deel ging sparen zou dat in het termijn dat wij hebben gesteld wel €2.000,- schelen. Ik zou gek zijn als ik dat zou laten liggen! Dus zo zie je maar wat andere bloggers je voor inzichten kunnen geven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten