zondag 30 mei 2010

Huishoudgeld

Sinds ons meisje er is, wou ik inzicht houden op het huishoudgeld. Daarom besloot ik voortaan een vast bedrag per maand te pinnen en dit daarvoor te gebruiken. Op = op!
Onder huishoudgeld verstaan wij eten, drinken, huishoudelijke artikelen en persoonlijke verzorging. Vaak ging het goed, maar soms kwam ik toch niet uit. Dan pinde ik de boodschappen toch, moest toch te eten hebben? Ja niet echt handig, want dan bleef er van een andere geldpot weer geen geld over. Of vulde ik de ene geldpot met de andere.
Dit moest anders! Ik besloot voor een weekbudget te gaan in plaats van een maandbudget. Ik rekende om wat mijn maandbudget was in een weekbudget. Best veel! Ik las op diverse blogs dat andere mensen het prima konden doen voor minder. Misschien kan ik dat dan ook. Dus werd het weekbudget gekort met € 23,-. Met dit weekbudget werk ik nu alweer 5 weken en het gaat perfect! Soms houdt ik zelfs wat over, echt geweldig!

Iets wat ook helpt aan de vermindering van mijn weekbudget is het weekmenu wat ik opstel. Elke maandag vallen hier de reclamefolders door de bus. In combinatie van de folders, het internet word een weekmenu samengesteld. Ik kijk wat ik nog in huis heb, kijk welke groente/vlees/etc. in de aanbieding zijn en stel een lekkere maaltijd samen. Dit weekmenu bespaart mij niet alleen geld, maar daardoor eten wij afwisselender en lijkt alles beter te smaken! Zo zie je maar meerdere vliegen in 1 klap.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten