maandag 14 juni 2010

Week 24

Vandaag weer een drukke maar productieve dag!
Om half 9 stond ik al bij de Lidl om de weekboodschappen binnen te halen. Deze week moet ik overigens nog wel een keer naar de supermarkt, want van het weekend wordt er hier een verjaardag gevierd. Maar voor de gebruikelijk boodschappen vandaag dus op pad. Toch eten wij van de week niet heel erg spectaculair, aangezien ik een beetje wil besparen zodat ik van de week niet teveel hoef bij te leggen voor de verjaardag. Ik verwacht namelijk niet dat ik deze week met € 70,- rond ga komen. Van de week ligt er het volgende op ons bordje:
* maandag-> sperziebonen, aardappels en schnitzel
* dinsdag-> spaghetti
* woensdag-> nasi
* donderdag-> gebakken aardappels, sla en vlees
* vrijdag-> restjes van de nasi
* zaterdag-> broodje hotdog
* zondag-> broodje shoarma

Voor de weekboodschappen was ik € 28,25 kwijt! Maar ik heb vandaag ook 17,50 aan de kapper uitgegeven voor mij en mijn meisje. Dat hakt er wel in, maar het is niet duur voor een knipbeurtje.
Voorheen ging ik altijd naar een kapsalon waar ik bijna 30,- voor het wassen en knippen voor mijzelf betaalde. Ik vond het altijd duur, maar deed het omdat ik nogal slechte ervaringen had met kappers en deze mij goed beviel. Ik heb nogal dik haar en als je dat goed in model knipt, hoef ik er sóchtends weinig mee te doen. Alleen het nadeel van dik haar is, dat als het niet goed gekipt wordt het heel erg zichtbaar is.
Een kennis van ons is ook kapster en deed dat aan huis. Ik had weleens aan haar gedacht, maar had het eigenlijk nog nooit gedaan om dat ik haar eigen haar niet zo heel representatief vond. Ik vind namelik dat als je kapper bent je eigen haar op en top moet zijn. Het is je visitekaartje! Dat had zij niet, maar iedereen die zich door haar liet knippen was erg te spreken over haar. Dus toen ik vorig jaar meer op zijn centen ging letten heb ik toch de gok gewaagd. Uiteindelijk bevalt het zo goed, dat zij nu mijn vaste kapster is geworden.

2 opmerkingen:

  1. een lekker menu!
    Dat is idd niet duur, een knipbeurt voor jou en je meisje! Ik ben bijna 20 euro kwijt per keer. Maar goed nu ga ik 1 keer in het half jaar ofzo haha.

    Ik vind het altijd een uitdaging om een verjaardag zo goedkoop mogelijk te vieren. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga morgen naar de kapper...ben benieuwd wat het mij gaat kosten.
    En ook volgende week een verjaardag. Drie feesten. Trakteren op school, het 'grote mensen' feest en het kinderfeest. Ik zie het nu echt als een uitdaging om het zo goedkoop mogelijk te houden en toch verassend voor de dag te komen! Als je nog tips hebt qua inkopen doen.....

    BeantwoordenVerwijderen