vrijdag 2 juli 2010

Hoe gaat het met het besparen?

Even een paar puntjes op een rij! Want ben nu alweer een tijdje fanatieker bezig om te besparen en dat gaat goed en soms ook niet.

Deze week ging het met het huishoudbudget minder. Ik had maar boodschappen (avondeten) nodig voor 3 dagen en daarnaast dingen zoals melk, brood, beleg, etc. Voor die boodschappen was ik 50 euro kwijt! mmmm, hoe kon dat nu? Ik was er snel achter. Veel van de boodschappen die ik had gedaan waren gekocht waar ik op dat moment zin in had en niet prijsbewust. Balen! Gelukkig verwacht ik niet meer te hoeven kopen dan de luiers van vandaag dus blijf ik deze week wel binnen mijn budget, maar volgende week weer wat bewuster boodschappen doen.

Wel merk ik dat het besparen op mijn boodschappen geld (van 400 p.m. / 93 euro per week naar 70 euro per week) zijn vruchten op de betaalrekening begint af te werpen. Rond de eerste worden hier de meeste vaste lasten geïncaseerd en vaak had ik net niet genoeg erop staan. Dus boekte ik wat over van de spaarrekening en als ik weer wat geld kreeg, boekte ik het terug.
Deze maand hoefde ik voor het eerst aan het eind van de maand geen spaargeld over te boeken. Oké er staat nu praktisch niets meer op, maar dinsdag krijg ik weer geld en tot die tijd zingen wij het wel uit. Ben echt trots op mijzelf.

Doordat ik steeds meer besmet word met het bespaarvirus, heb ik besloten om op kort termijn oude spullen die goed zijn te gaan verkopen op een rommelmarkt. Alles wat ik dan verkoop sluis ik gelijk door naar de spaarrekening!
Natuurlijk moet het wel bij je passen een rommelmarkt. Dat komt wel goed. Vroeger als kind vond ik het helemaal geweldig om met 30 april spullen te verkopen op de kleedjesmarkt! Nu ik iets ouder ben was ik wel enthousiast, alleen kon ik geen partner in crime vinden. Daar baalde ik eerst wel van, want alleen is iets minder gezellig. Gelukkig kwam ik erachter dat mijn schoonzusje ook nog genoeg troep had om te verkopen. Het idee leek haar wel wat, dus gaan we samen naar de rommelmarkt.
Iemand ook ervaring en nog goede tips?

2 opmerkingen:

  1. Hoi hoi,
    Ik heb jarenlang samen met mijn zus op rommelmarkten gestaan. Erg leuk en erg gelachen. Ik weet natuurlijk niet op wat voor soort markt je gaat staan maar ik heb een ijzersterkte tip voor je. OP het moment dat je aankomt op zo'n markt komen er allemaal mensen op je af want ze willen weten wat je bij je hebt. Het zijn de ECHTE koopjesjagers. Dus je moet van te voren heel goed weten wat je wilt vragen voor artikelen waar vraag naar is. (alles met een stekker doet het sowieso erg goed) Ik weet nog dat wij de eerste keer totaal overdonderd waren en de helft van onze bezittingen al verkocht hadden voordat de markt begon voor veel minder dan we wilden. Verder gewoon veel plezier hebben!
    Succes groetjes Sunshine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé Sunshine,

    Dat is inderdaad een goede tip!

    BeantwoordenVerwijderen