maandag 5 juli 2010

Rotte plekjes op de appel worden zichtbaar.

Zoals ik al in één van mijn eerste blogs schreef, hebben wij al een hoop bespaart in de afgelopen 2 jaar door de komst van onze dochter. Daar ben ik altijd erg trots op geweest, aangezien ik minder ging werken en dus minder verdiende. Maar ook doordat de vaste lasten wel gelijk bleven. Ik wist te besparen!

De afgelopen maanden ben ik het allemaal strakker aan het trekken. Ik wil graag meer gaan sparen voor een bepaald doel!
De laatste weken, komen alle rotte plekjes die met geld te maken hebben in ons huishouden naar voren. Opeens besef ik dat ik nog minder nodig heb. Dat ik jaren onnodig geld over de balk heb gesmeten. Dat bepaalde uitgaven mij niet zoveel meer hebben opgebracht!
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Mijn financiën steeds meer op orde krijgen zijn niet alleen maar cijfers, het werkt verder door. Het is een heel proces, bij bepaalde uitgaven zijn ook emoties aan gekoppeld. Bepaald koopgedrag is om een bepaald gevoel te onderdrukken of juist te krijgen. het zijn heftige conclusies die ik nu trek en niet eens hier allemaal verwoord!

Toch vind ik het gaaf en geeft het mij een kick! Ik ga door op mijn bespaarpad! Ga verder met dit proces en ben benieuwd waar het mij zal brengen!

2 opmerkingen:

  1. Dat je er dan opeens achterkomt dat je al jaren gewoon geld weggooit aan nutteloze dingen... Niet fijn! Maar beter dat je er nu achterkomt dan op je veertigste ofzo toch? Succes :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou inderdaad, het is echt gek te beseffen dat je dingen nhebt gekocht die je niet nodig had. Of altijd maar nieuw dan iets repareren of hergebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen