donderdag 30 september 2010

beantwoorden van mijn reacties

Ik vind het telkens zo leuk om reacties te krijgen, die vaak bruikbaar zijn! Maar om telkens mijn nieuwe blog zo te beginnen vind ik ook wat. Terwijl ik wel graag wil laten weten hoe enorm ik de reacties waardeer. Bij deze eenmalig een uitgebreide reactie op de reacties en alvast mijn dank voor alle komende en stimulerende, kritische en bewustmakende reacties!

Zo even mijn blog in nog een tabblad openen, want ik onthou niet precies wie wat zegt.........

....ja geopend

@knipperlichtje, @lottebees, @Wilma, @Kopka en @eenstapjeharder: bedankt over de info en toelichtingen (zeker de uitgebreide van Wilma) over Euroclix en andere organisaties.
Door jullie reacties is mijn plan daarvan niet van de baan. Ik ga mij eens verder verdiepen in deze organisaties. Want ook al verdien je er niet veel mee, alle kleine beetjes zijn een groot geheel. En zoals lottebees bijvoorbeeld vertelde om het te gebruiken voor bijvoorbeeld sinterklaas vind ik niet zo'n gek idee. Dus ga hier eens lekker verder over smoren.

@Yentl: dat geloof ik gelijk dat het pas leuk word na een jaar! Dan heb je vergelijkingsmateriaal. Toch lijkt het mij een kleine moeite en ga ermee van start. Hou jij hetzelf bij in een overzicht op de computer?

@Zuinigaan: Klopt ik ben al flink aan het besparen, maar ben van nature iemand die altijd kijkt naar andere en vernieuwende mogelijkheden. Vind het leuk om even jouw punten door te nemen en aan te geven hoe ik daar wel/niet mee bezig ben. Zo komt iedereen weer wat meer te weten over mijn bespaarmotivatie:
* verzekeringen vergelijken-> van de week mee begonnen. Al gezien dat er op de zorgverzekering € 30,- te besparen valt dus ga ik even verder in duiken.
* Boodschappenbudget-> al geruime tijd word deze gehanteerd dus check!
* meterstanden bijhouden-> ben ik dus van plan, ben heel benieuwd wat mij dat gaat brengen.
(Hahahaha lees nu dat dit opsommingen van je waren van wat ik al deed, dus nu komen echt jouw punten)

* overtollige abonnementen-> nooit gehad en komen hier ook niet binnen, check!
* tweedehands en kringloop-> Loop ik nog niet zo warm voor. Ben eenmaal in mijn woonplaats geweest en vond het aanbod niet zo groot. Dus was een beetje teleurgesteld. Toch wil ik nog een keer bij een andere winkel gaan kijken, want mijn moeder bijvoorbeeld komt er regelmatig en neemt vaak speelgoed voor mijn kleine meisje daarvan mee. Dus wie weet....nog een groentje hierin!
* winkelen in kledingkast pas mee begonnen, sinds het kledingbudget omlaag moest. Erg verrassend. Met een andere ketting, sjaal kan iets heel anders lijken, Ja hier loop ik warm voor.
* en ruilen van kinderkleding-> zeg maar eenzijdig. Mijn dochter heeft twee nichtjes boven haar en daarvan krijgen wij regelmatig kleding. Ik sorteer wat ik mooi en leuk vind en gebruik dat zeker. Maar....zelf nog niet mijn kleding uitgeleend. Wil ooit nog een tweede kindje, dus wil ik ook bewaren voor als het weer een meisje zou zijn. Maar...er komt weer een nichtje, die mijn meiske haar kleding goed zou kunnen gebruiken dus....wie weet.

Ja dames, bedankt voor jullie reacties!

En nog over naailessen, dat word het toch niet. Ook o.a. door jullie reacties. Ik vermoed dat ik vrij goedkoop kleding koop voor mij en mijn dochter en kan dit (vind ik zelf)goed combineren zodat ik mij er prettig in voel.
Dus de naailessen gaan in de koelkast.

2 opmerkingen:

  1. Ik gind deze zomer niet in m'n kledingkast (die is gewoon klein, dus teveel aan kleding zal niet snel gebeuren) shoppen, maar tussen de grote verzameling lappen hier in huis. Wat mij 3 rokken opleverde (homemade) zonder 1 cent uit te geven.
    Het leverde me 2 jurkjes op met enkel kopen van 2 ritsen en m'n ventje kreeg een broek, voor de kosten van 2 knopen.
    Het werkte 2 kanten op. Goed voor het budget en goed voor het opruimen.
    Maar die luxe had ik, een huis vol met lapjes, stof, ritsen, knopen en garen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties zijn fijn hè?! Dat vind ik ook altijd.

    Ook ik ben gestopt met naailessen omdat ik duurder uit was dan als ik de kleding kocht... En omdat ik er ook niet zo goed in ben, ging de lol er daardoor een beetje af.

    BeantwoordenVerwijderen