donderdag 14 oktober 2010

Yes de eerste keer boodschappenbudget onder de 50 euro!!!

Zoals jullie eerder hebben gelezen heb ik al meerdere malen geprobeerd om mijn weekbudget inplaats van 70 euro te verlagen naar 50 euro!
Ja deze week is het gelukt! Natuurlijk is de hele week nog niet voorbij, maar de vooruitzichten zijn goed dus kan ik best een beetje juichen.

Hoe is het zo gekomen? Ja toch anders boodschappen doen en nog iets bewuster de maaltijden uitgezocht. Vanaf nu bijvoorbeeld gaat er vaker een brooddag worden ingevoerd. Lekker, voedzaam en goedkoop. Daarnaast toch meer op zoek gegaan naar maaltijden van minder dan 2 euro of 2 euro per persoon. Deze goedkope recepten haal ik van 2 internetsites af. Haal ik uit folders/magazines van de Dirk en Jumbo en natuurlijk door zelf goed op de aanbiedingen te letten.
Naast de brooddag wordt de restjesdag ingevoerd en via deze dingen komen we onder de 50 euro, inclusief luiers!!! yoehoe ben helemaal in jubel stemming.
En zo slecht eten we niet deze week:
* maandag-> macaronischotel
* dinsdag-> brooddag
* woensdag-> zuurkool
* donderdag-> vlees, aardappels en boontjes
* vrijdag-> ui/tomaat uit oven, gebakken aardappels en vlees
* zaterdag-> pizza
* zondag-> restjes, maken het gewoon chique TAPAS

6 opmerkingen:

  1. Netjes hoor!! fijn gevoel heeft dat he, als je onder je budget blijft.

    Weekmenu ziet er lekker uit, al trekt een brooddag mij niet. Ik moet toch echt wel wat warms eten, vooral als er gewerkt is die dag. Knap dat jullie het wel lekker vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal geweldig ! Petje af !!
    Je weekmenu ziet er picobello uit niks mis mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed hoor! maar ipv die broodmaaltijd zou
    ik ook pannenkoekjes of verloren brood, croque monsieurs of iets
    anders warms maken, of gewoon soep met een boterham....
    Zeker in de winter..dan hebben we graag iets warms erbij....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat goed zeg! En met je weekmenu is inderdaad niets mis. Ik hoop dat het je volgende week weer gaat lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Netjes hoor, gefeliciteerd! Op zich vindt ik dat je nog een netjes weekmenu hebt.

    Soep zoals verg(r)eetmenietje al zei is inderdaad ook een welkome verwarming, zeker in deze koude agen. En het is toch weer net ff lekkerder dan alleen brood.

    Leuke blog heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oohh.. goed zeg!
    Wij zitten met een gezin van drie (kind van 4 en zwanger van nummer twee) nu ook per week op of rond de € 50,00. Dat is dan wel met allergie-producten, maar nog zonder luiers die er straks wel weer bij moeten... Ben benieuwd hoe we dat op gaan lossen, maar vind het van jou super gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen