donderdag 23 april 2015

Zoekende in de voeding

Eerder sprak ik al over mijn suikerverslaving. De controle daarop gaat een beetje op en af. Zodra ik een "normale" week hebben; werken, huishouden,weekend, dan gaat het prima. Zodra ik 1 a 2 verjaardagen/feestjes heb knak ik en gaat het weer even mis. Ik ben er dus nog lang niet. Wel merk ik al verschil qua energie, die is er meer! Daardoor heb ik ook de drive om verder te zoeken. Ik heb namelijk het gevoel om mijn eetpatroon helemaal om te gooien, maar vind het lastig om te beoordelen wat nu gezond is. Hebben jullie nog tips om je voedingspatroon aan te pakken? Ik hoor het graag.

4 opmerkingen:

  1. Hallo, kwam je blog hier ineens tegen, heb even wat teruggelezen ook.
    Geen tips voor voeding, je 'moet'dat doen waar je je lekker bij voelt.
    De 1 zweert bij paleo, de ander bij veganistisch... Succes met je zoektocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Welkom op mijn blog hetiszoalshetis!
    Klopt je moet zeker doen waar je je goed bij voelt, maar wat goed voelt ben ik inderdaad nog aan het uitzoeken. Ik probeer zo goed mogelijk te luisteren naar wat mijn lichaam nodig heeft en daar gehoor aan te geven, m.u.v. de "slechte" voeding natuurlijk.
    Dank voor je reactie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed naar jezelf luisteren! Voor de een werkt dit en voor de ander dat. Suiker verminderen is natuurlijk in alle stromingen het beste. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank Spaarmoeder! Ja wat bij mij op het moment ook erg speelt is dat wat "men"beweerd wat gezond zou moeten zijn, is dat echt gezond? Met "men" bedoel ik de heersende opvattingen van wat je dagelijks zou moeten eten, hoe velen van ons zijn opgevoed.

    BeantwoordenVerwijderen