dinsdag 1 september 2015

Nieuwe inzichten

Nu de broekriem weer strakker is zie je eigenlijk hoe goed je het hebt. Hoe goed wij de zaken voor elkaar hebben en je niet altijd naar meer moet verlangen. Die inzichten waar ik het nu over heb, komen zo om de zoveel jaar terug, als ik weer even moet bezuinigen. Altijd zie ik dan meer mogelijkheden en realiseer ik mij waar ik onnodig geld aan uitgeef. Ik maakte een berekening met mijn nieuwe inzichten of ik kan leven van minder, of wij van 1 salaris zouden kunnen leven een wens die ik eerder weleens heb gehad. Die wens komt voort uit het het feit ik graag iets voor mijzelf zou willen beginnen, waar ik waarschijnlijk het eerste jaar weinig aan zou verdienen. Met mijn berekening kwam ik tot de conclusie dat het niet kon, van 1 salaris leven. Ik kan prima van 20 uur terug naar 8 uur, maar zonder salaris niet. Toch verhelderend en top dat te weten, dat bied mogelijkheden. Ik heb nog 10 maanden en dan gaat mijn jongste dochter naar de basisschool. Ik wil die 10 maanden gebruiken om mij te oriënteren hoe ik mijn eigen zaak kan gaan starten. Zodat ik eindelijk vanuit mijn gevoel kan gaan werken en toch rond kan komen, want werken vanuit mijn verstandelijke inzichten maken mij nu niet meer gelukkig. Ik wil rond kunnen komen en werk doen waar ik passie voor voel. Liefs en bedankt voor het luisteren. Lissey

2 opmerkingen:

  1. Een mooie realisatie, ik kan me voorstellen dat dat ook wel mogelijkheden biedt, ook al is het niet zo dat je volledig kunt stoppen met werken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is gewoon fijn als je weer wat helder ziet. Thanks voor je bericht.

      Verwijderen