maandag 31 mei 2010

Goedkoop naar de bieb

Ik lees altijd veel boeken. Mijn voorkeur gaat uit naar infomatieve boeken, waargebeurde verhalen en spiritualiteit. Regelmatig koop ik boeken, maar leen zo nu en dan ook weleens wat van een vriendin.
Al een tijdje speelde ik met de gedachten om lid te worden van de bibliotheek. De kosten voor een jaarabo. zijn € 45,- per jaar. Gemiddeld koop ik jaarlijks 4 nieuwe boeken en regelmatig nog een aantal tweedhands op rommelmarkten / boekenmarkten. Als ik kort een optelsom maak is lenen goedkoper.
Vandaag dus maar even gebeld, wat ik nu werkelijk kreeg voor die € 45,- en dat klonk goed. Dus ik reageerde enthousiast aan de telefoon, dan kom ik vanmiddag langs om mij in te schrijven. Deze medewerkster zei: Ik wil u met alle liefde inschrijven, maar als u naar ons filiaal X gaat hebben ze een leuke actie met het inschrijfgeld.
Zeker gezien het budgetteren, klinkt een leuke actie met het inschrijfgeld goed. Dus ik naar filiaal X, laat mij inschrijven en hoef maar € 10,- af te rekenen tot het einde van het jaar. Normaal zouden 7 maanden ( 45,- / 12 maanden * 7 maanden ) € 26,25 kosten. Pak ik toch even een voordeel van € 16,25. Dat is niet verkeerd.

Natuurlijk direct boeken ingeslagen over spiritualiteit, budgetteren en een eigen moestuin. Vooral om het laatste onderwerp moest mijn vriend erg lachen! Ik gaf daarop het antwoord, dat ik natuurlijk wel goed moet weten hoe ik mijn groentenplantjes die ik van de week ga kopen moet onderhouden.

2 opmerkingen:

  1. Bij onze bieb kun je boeken ook reserveren, boeken die helemaal nieuw zijn zelfs, die de bieb in bestelling heeft staan. Ik kan dat thuis allemaal via de computer regelen en dat kost maar € 0,20 per boek per reservering.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Els,

    Dat reserveren kan bij ons dus ook. Na aanleiding van je reactie ben ik gaan kijken en heb gelijk een aantal boeken gereserveerd.

    BeantwoordenVerwijderen