maandag 7 juni 2010

Huishoudgeld en weekmenu

Vorige week had ik heel wat over van mijn huishoudgeld! Daarom konden wij onverwachts zaterdag met het mooie weer BBQ!
Ik had een paar tientjes over, maar vlees is natuurlijk erg duur. Dus op naar de Lidl, mijn supermarkt (ben nogal Lidl-minded).
Daar kon ik met een beetje berekenen een BBQ-diner samenstellen voor 6 volwassen en ons kleine moppie! Want die eet zo goed, dus die moet ik zeker meerekenen.
Uiteraard was het budget toen op en kon ik voor die week niets sparen.

Vandaag weer een nieuwe week voor de boeg. Boodschappen voor de hele week ingeslagen, wat huishoudelijk artikelen en verzorgingsartikelen. Daarmee kom ik tot nu op € 41.70, dus nog wat ruimte voor de rest van de week.
Ons menu deze week ziet er als volgt uit:

* maandag-> bietjes, aardappels en worst
* dinsdag-> brooddag (gewoon brood, ciabatta over van de BBQ en lekkere salade over van de BBQ)
* woensdag-> zalm met parmaham, rösti rondjes en groenten
* donderdag-> spaghetti
* vrijdag-> risotto
* zaterdag-> uiensoep, met stokbrood en kruidenboter
* zondag-> pannekoeken

4 opmerkingen:

  1. Dat moet heerlijk zijn zo'n moppie dat je moet meetellen! Dat is hier helaas niet het geval.
    Goed idee, brooddag, ik heb ook nog fink salade over van de bbq! Even budgetmerk stokbrood erbij en klaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er lekker uit dat weekmenu! Ben je goed in risotto maken? Is nog best moeilijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekkere weekmenu al heb ik nog nooit Risotte gehad. Ideaal zo'n brooddag. Of gewoon een restjesdag, hebben wij ook geregeld. (Of als ik veel groenterestjes heb maak ik spaghettisaus)

    Wat fijn dat je dochter zo heerlijk mee eet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ buffertje-> las al op je blog dat je ook een brooddag deed deze week! Eet de kleine (weet niet hoe oud hij is), niet alles of echt slecht?

    @ els-> Heb het een aantal keren nu gemaakt en het smaakt goed! Dus dan vind ik het goed genoeg. Je moet er vooral voor zorgen dat je er steeds een beetje vocht bij doet.

    @ marti-> restjesdag doen wij inderdaad ook weleens. Vaak vries ik dingen zoals spaghetti en nasi in en in de winter stampot. Die zijn ideaal voor restjedag.

    BeantwoordenVerwijderen