zondag 6 juni 2010

I love soda

Soda word hier gebruikt voor het schoonmaken van een aantal huishoudelijke apparaten, namelijk voor de vaatwasser en wasmachine. Eens in de zoveel tijd kook ik deze uit met soda. Vaak merk je dan pas hoe vies al die apparaten zijn. Vooral bij de wasmachine merk ik, dat ik toch echt teveel wasmiddel gebruik en dat moet ik gauw veranderen (maar dat een andere keer).
Laatst had ik dus weer een nieuw zakje soda nodig. Na bestudering van de gebruiksaanwijzing merkte ik dat de soda, multifunctioneel ingezet kon worden. Misschien voor sommige logisch, ik had er nooit zo over na gedacht.

Zo moest onze knaagdierenkooi schoongemaakt worden. Normaal schep ik die leeg en poets dan met allesreiniger die bak schoon. Vaak is het fris, maar de aanslag die er ontstaat van de urine van de dieren krijg ik nauwelijks weg.
Was dat niet eens een klusje voor mijn soda? Laten we het eens proberen dacht ik.
Met het mooie weer van de afgelopen dagen kon de bak mooi naar buiten. Wat soda opgelost in heet water, toegvoegd aan de bak en kooud water toegevoed (kon stond op de verpakking, als je de soda eerst wel oplosde in heet water). De bak heb ik zo een dag laten staan. Daarna heb ik hem leeg gegooid en met de tuinslang schoon gespoten, wat een verschil! Echt helemaal top. Niet alle aanslag was weg, maar in tijden had ik die bak nog niet zo schoon gehad. Ik heb de bak nog eenmaal zo behandeld en is nu weer helemaal fris.

Ik wist niet dat ik zoveel met soda kon. Daarbij komt dat het nog heel goedkoop is. Ik ben minder kwijt voor een zak soda, dan een goedkope fles allesreiniger. Daarnaast doe ik met soda veel langer! Dus die soda ga ik vaker gebruiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten