maandag 21 juni 2010

Weer rust en weekmenu week 25

Zo de rust is weer een beetje terug gekeerd bij ons thuis! Verjaardag achter de rug en natuurlijk ook de begrafenis. Uiteraard neemt het niet weg, dat het verdriet bij ons en de mensen rondom het overleden kindje nu weg zijn. Nee, daar zullen wij ook hen nog steunen. Maar toch is er weer iets meer rust nu de begrafenis achter de rug is.

De boodschappen voor de verjaardag redde ik helaas niet met mijn weekbudget, maar zoals ik al eerder schreef had ik dat ook niet verwacht.
Ik heb heel erg gelet op de kosten. Goedkope, maar wel lekkere hapjes. Zelf gebak gamaakt en de meeste dingen natuurlijk bij de Lidl gehaald. Helaas heb ik nog erg veel over, zoals gewoonlijk. Ik kan namelijk altijd heel moeilijk inschatten hoeveel ik nodig heb en haal altijd teveel. Met koken ook precies hetzelfde, iedereen kan zo aanschuiven er is altijd wat over.

Daarom een weekmenu, met wat restjes (worst, groenten, etc.) van de verjaardag:
* maandag-> gebakken aardappels, sla en kippenpootjes
* dinsdag-> spaghetti
* woensdag-> pittige bonenschotel
* donderdag-> roergebakken speklappen met ananas
* vrijdag-> aardappels, vlees en groenten
* zaterdag-> uitje, dus ergens anders eten
* zondag-> broodje shoarma

Doordat ik nog allerlei restjes had, was ik vanochtend maar rond de 15 euro kwijt aan de weekboodschappen. Heerlijk, kan ik even een buffer opbouwen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten