donderdag 18 november 2010

Bedankt!

Bedankt voor jullie felicitaties en reacties!
Leuk om nu eindelijk mijn spaardoel bekend te kunnen maken. Maar na mijn bruiloft ga ik zeker weer een nieuw doel opstellen, dus dat komt wel goed!
De bruiloft, daar gaat ook zeker op de centen gelet worden. Er is ten eerste een budget gemaakt, daarna een "testfase" of we het bij elkaar konden sprokkelen en in de uitvoering komen er ook nog puntjes.
Zo houden we het klein, alleen de dierbare, maar wel een hele dag inclusief feestje (want daar hou ik zo van)! Bedankjes, ga ik zelf maken, heb al leuke ideeën. Kaarten wil ik zelf gaan maken, boeket kan ik op een leuke goedkope manier aan komen, etc.

Toch zal het deze maand weinig sparen worden! Pfff, de decembermaand staat voor de deur. Ik ga zeker niet meer klakkeloos geld uitgeven als voorgaande jaren, maar toch wordt het een hap uit mijn budget.
We hebben 4 familieverjaardagen, waaronder die van mijn kleine meisje, sinterklaas, kerst en oud en nieuw! Zal blij zijn (financieel) als het weer januari is.

Het budget van 50,- per week daar wil ik nog wat over vertellen. Eerst kwam ik dus steeds niet onder de 50,-. Ik kocht de meeste voedingsmiddelen bij de Lidl en de huishoudelijk/verzorgings artikelen bij de Action en het Kruidvat. Maar bij mij in de buurt en in de buurt van de Lidl, zitten ook de C1000 en de Albert Heijn. Zeker die laatste was naar mijn idee te duur. Vaak hoorde ik mensen zeggen dat het wel meeviel. Dus toch eens op ontdekkingstocht en de conclusie: "zeker met bonusaanbiedingen"kan je leuke dingen besparen.
Nu wordt er dus weekelijks een weekmenu gemaakt met aanbeidingen van de Lidl, C1000 en Albert Heijn en kan daar vaak zo rond de 10,- mee besparen! En ik hoef er niet voor om te rijden, want het zit allemaal bij elkaar echt heerlijk!

4 opmerkingen:

  1. Slim zeg, dat je toch even verder bent gaan kijken voor het shoppen. Ik doe mijn boodschappen eigenlijk altijd op de aanbiedingen, voor zover mogelijk natuurlijk. Melk koop ik bv elke week, maar dat is helaas zelden in de aanbieding ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja zo doe ik het ook. Eerst de aanbiedingen van de week bekijken dan daarvan een weekmenu maken. Dat scheelt enorm

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier in de buurt zijn alleen maar winkels van ah. Een paar keer per week heb ik verplichtingen op andere plaatsen en dat combineer ik dan met supermarkt bezoek. Zo kom ik toch bij verschillende supermarkten en hoef ik er toch niet speciaal voor om te rijden.

    Liefs, Haagje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nog gefeliciteerd met je bruiloft!
    en ik vond het zo leuk om te lezen hoe je zei
    en een feestje, want daar hou ik zo van!

    BeantwoordenVerwijderen