dinsdag 10 maart 2015

BudgetGirl is back!

Na een radiostilte van bijna drie jaar heb ik besloten om nog één keer gehoor te geven aan het schrijven op mijn blog. Schrijven is altijd mijn uitlaatklep geweest. Vanaf het moment dat ik kon schrijven, schrijf ik in dagboeken. Dit geeft mij rust, zelfinzicht en inspiratie. Als ik taaltechnisch iets sterker was geweest, had ik wellicht wel schrijver willen worden. Dat is niet gebeurd, maar ik ben ook van mening dat je dromen moet hebben. Want wie geen droom heeft, kan nergens naar toe werken. Dromen zijn er om waar te maken. Wel ga ik dit blog gebruiken om mijn bredere gedachten-goed op te schrijven. Uiteraard consuminderen en besparen zullen aan de orde blijven, maar ook mijn spirituele reis waar ik van jongs af aan al mee bezig ben. In velen facetten in mijn dagelijks bestaan kijk ik anders naar de wereld dan de meeste mensen dat doen, ik heb gewoon andere ideeën. Dit is iets wat ik altijd heb gehad. Waardoor ik mij vaak alleen voelde op de wereld, maar dat vond/vind ik niet erg. Ik ben een goede vriendin van mijzelf. Nu sta ik op een punt in mijn leven, waarbij ik in sommige zaken mij meer naar de buitenwereld moet gaan uiten. Ik moet dat voor mijzelf, om eerlijk te blijven aan mijzelf. Ik heb mij te lang stil gehouden op bepaalde gebieden. Waarom? Om de kritiek die ik ontving. Veel mensen snappen mijn gedachtes/keuzes niet en dat mag. Zelf vond ik het moeilijk om met deze kritiek om te gaan. Ik moest alles voor mijn gevoel verantwoorden. Echter nu zie ik dat ik mij helemaal niet hoef te verantwoorden, het zijn mijn keuzes waar ik mij prettig bij voel. Kritiek die ik ontvang kan mij alleen maar meer helpen in mijn groei en inzichten. Het kan mij alleen maar sterker maken. Daarom ga ik ook deze reis aan. Consuminderen, mijn spirituele reis, flora en fauna, liefde, budget al deze zaken zijn voor mij steeds meer één geheel aan het worden. Met deze onderwerpen wil ik meer leven, want dan voel ik mij op en top gelukkig. Uiteraard hou ik rekening met mijn man en kids, want mijn weg is niet per definitie hun weg. Ieder mag zijn eigen pad vervullen. Ik zou het leuk vinden als jullie mee gaan op mijn verdere reis. Als ik in onzekere tijden jullie inzichten mag ontvangen, dat zou ik super vinden. Ik zal mijn blog ook hier en daar updaten! Want na twee jaar moet dat wel even! Thanks alvast voor het lezen. Tot snel! xxxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten